Autógáz beszerelés

Az átalakítás megkezdése előtt szakembereink átvizsgálják az átalakítandó gépjárművet, különös gondot fordítva az üzemanyag ellátó és a gyújtó rendszerre. Kiválasztjuk a gépjárműbe legjobban illeszkedő gázrendszert. A megrendelővel egyeztetve kiválasztjuk a kiegészítő berendezéseket és azok beépítési módját. A kapcsoló és a töltőcsonk helyét, a gáztartály típusát és méretét. Mivel napjainkban minden ember életében igen fontos szerepet játszik a gépjárműve, így az egyik legfontosabb szempont a minőség megtartása mellett az egy nap alatt lezajló átalakítás. Ezt a fontos szempontot úgy tudjuk biztosítani, hogy az átalakítást egyszerre két szakember végzi. Egyszerre két oldalról kezdjük el az átalakítást. Az első szakember a motoron végzendő átalakításokért, míg a második a tartály, a töltőcsonk, a réz csővezetékekért és a műszerfalon elhelyezett kapcsoló beépítéséért felelős. A motortérben elsőként a szívócsövet kell leszerelni, hogy így a megfelelő helyre lehessen befúrni a gáz bevezető fúvókákat (1).  A gázinjektorok (2) ezeken a furatokon keresztül juttatják a szívócsőbe az üzemanyagot.  A következő lépésben a nyomáscsökkentő elpárologtatót (Reduktort 4) és a biztonsági gáz elzáró szelepet építjük be. Ezek után kiépítjük a réz és a gumi csővezetékeket a csatlakozások tömörségének biztosítása mellett. A reduktort a gépjármű hűtővízkörébe kötjük be. A csővezetékek kiépítése után az elektromos rendszer beépítése következik. Rögzítjük a gázvezérlő egységet (ECU 5), és az üzemmód váltó kapcsolót (6), és elvégezzük a gázrendszer elektromos vezetékelését, nagy gondot fordítva a forrasztásokra és a szigetelésekre. A gépjármű hátsó részében ezalatt beszerelésre kerül a gáztartály (7) a biztonsági szelepegység (multiszelep 8),és a töltőcsonk (9) beépítése. A gázcsövek (10) elvezetése és rögzítése a gépjármű karosszériáján kívül általában a benzin vagy a fékcsövek mellett történik gázcső rögzítő bilincsekkel (11). Következő lépésként autógázt töltünk a gáztartályba, ellenőrizzük az elemek csatlakozási pontjait, és a rendszer gáztömörségét. Számítógéppel felprogramozzuk a gázvezérlő egységet, hozzáhangoljuk a működését a gépjármű paramétereihez. Utolsó előtti mozzanatként következik a próbakör. Kollégáink a lehető legpontosabb beállítás érdekében próbaúton ellenőrzik a rendszer működését. Szükség esetén további beállításokat végeznek.Utolsó lépésként környezetvédelmi felülvizsgálatot végzünk mindkét (Benzin-Gáz) üzemmódban, és kiállítjuk a gépjármű zöldkártyáját. A szerelési munkálatok lefolyása alatt az íróasztal mögött is elkészülnek az átalakítás engedélyeztetéséhez szükséges dokumentumok a munkalappal és számlával.